Harlan Coben: Odnaleziony

By | 14:43 2 comments
Harlan Coben
Odnaleziony 
(wydawnictwo Albatros)



Na pierwszy rzut oka pomyślałam, że "Odnaleziony" to kolejna nudna książka o licealiście i jego problemach. I bardzo się pomyliłam.
Główny bohater stracił ojca i nie dopuszcza do siebie tej myśli - uważa jego wypadek za jeden wielki wymysł, który nie miał miejsca. Jego matka leży na odwyku, zaczęła sięgać po narkotyki po śmierci męża. Mickey mieszka z wujem, jest bardzo prosperującym młodym koszykarzem, a problemy rodzinne i ciągłe zmiany szkoły nie ułatwiają mu życia. 

Książka skupia się głównie na trzech wątkach: poszukiwaniu ojca, rozwikłaniu zagadki zniknięcia chłopaka Emmy (która jest jedyną koleżanką głównego bohatera) oraz aferze dopingowej wśród koszykarzy.

Fabuła powieści jest dość ciekawa, wciągająca - czyta się bardzo szybko. Następują zwroty akcji, nie jesteśmy w stanie przewidzieć zakończenia chociaż jednego z wątków (dla mnie szczególnie zaskakujący był ten z dopingiem). Napisana jest w sposób lekki i przyjemny.

Jedynym, do czego mogę się przyczepić, jest ukazanie problemów szkolnych idealnie jak w każdym amerykańskim filmie - Mickey ma mało znajomych, śmieją się z nich na stołówce, koledzy z drużyny go nie lubią... Tego jest za dużo i każdy wie, że to oklepane.

Podsumowując - polecam tę książkę jako szybką i lekką lekturę. 

2 komentarze: Leave Your Comments

  1. Coben to jeden z moich ulubionych pisarzy, ale akurat ta powieść mnie nie zachwyciła aż tak bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytałam tylko jedną książkę Cobena i była nawet fajna :) Ale po tą nie sięgnę - nie lubię sportó zespołowych, ani gdy są jednym z głównych wątków w książce, ani w prawdziwym życiu :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, to dla mnie motywacja do pisania. :)